על סמלים

סמל מתוך מילון אבן שושן- ציון או תמונה המביעים רעיון מסוים.
מתוך ויקיפדיה- סמל הוא ייצוג של מושג כלשהו, כמו רעיון, חפץ, איכות ועוד. הסמל מקבל משמעות וחשיבות מעבר לזו הקיימת בו כשלעצמו.

אם אציג לכם מוצר קוסמטי ועליו מוטבע סמל של ארנב, אתם קרוב לוודאי תדעו שמדובר במוצר שלא נוסה על בעלי חיים, גם את חציי המחזור המעגליים כנראה שתזהו. סמלים הם חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו סמלי המטבעות ש"ח, יורו, דולר, המנורה, מגן הדויד והדגל. לוגו של חברות ה"וי" של נייק, ה - M של מקדונלדס, העיגולים הצבעוניים של האוליפיאדה. המציאו אפילו אפליקציית משחק לזיהוי סמלים שנחשבה הצלחה עולמית.
בקולקציית Beyond U  משולבים ארבעה סמלים שאומרים לנו הרבה מעבר לצורתם.
לב, דג, עין ועיגול חלול.

על הסמלים בקולקציה

הראשון היה הלב, בתכשיטי הקולקציה הראשונים יצרתי שרשרת מלבנית ובה חריטה בצורת לב. על הלב אני יכולה להגיד שהוא כמו כוסברה, או שממש אוהבים אותו או שממש לא! יש את מי שתיכנס ומיד תיגש לשרשראות האלו, שתתלהב מהצמידים והעגילים והטבעות עם לב ויש את אלו שאראה להם שילוב של שרשרת עם מילה ושרשרת עם לב ויבקשו הכל חוץ מלב.

לטובת כתיבת המאמר הלכתי ובדקתי מה מקור צורת הלב, כי הרי כל קשר בינה לבין לב אדם אינו קיים. גיליתי שיש כמה סברות, אחת שהיא מזכירה את מבנה האנטומי החיצוני של לב הפרה. ההסבר לכך הוא שבתקופה הקדומה ידעו איך נראה לב של פרה ולא של אדם, כיוון שהיה איסור ניתוח גופות. השנייה שהלב הינו צורתם של זרעי צמח הסילפיום ששימשו כאמצעי מניעה. השלישית היא שהלב מזכיר חלקים מגופה של האישה. אגב צבעו אדום כצבע הדם.
הלב בקולקציה הלך והתפתח והיום הוא עומד כצורה בפני עצמה ומופיע בכל אחד מסוגי התכשיטים בקולקציה, שרשראות, צמידים, עגילים וטבעות.

הסמל השני שנכנס לקולקציה היה הדג. הוא הגיע בעקבות בקשה של לקוחה בת מזל דגים. היא שאלה אותי אם אוכל לייצר תליון דג, שלחתי לה שתי סקיצות, היא בחרה אחת מהן ואני התאהבתי בצורה שנוצרה והכנסתי אותה כחלק מהסמלים הקבועים.
הדג מעבר להיותו אחד משניים עשר המזלות, מסמל פריון, אושר ובריאות.

את הסמל השלישי, העין, יצרתי בגלל אהבתי לצורת העין. העיניים האישיות שלי כחולות והן חלק שאני אוהבת אצלי. יכול להיות שמשם נולדה המשיכה לצורה המעניינת הזו.  התיישבתי ליד המחשב והתחלתי לשחק עם צורת העין. היה לי מאוד חשוב לייצר צורה אחרת, מעניינת מצד אחד ושכן אפשר יהיה לזהות שמדובר בעין מהצד שני. היום יש שישה סוגים שונים של שרשראות עם תליון בצורת עין.

הסמל הרביעי הוא העיגול החלול. הוא למעשה פיתוח של הצורות הראשוניות. בהתחלה היו הצורות הגאומטריות מרובע, משולש, עיגול. בהמשך יצרתי לכל צורה גאומטרית את הצורה החלולה שלו, ריבוע חלול, משולש חלול והעיגול הוא היחיד שנשאר.
העיגול מסמל את השלמות הרוחנית, תנועה טבעית של הטבע, מרחב מוגן ודינמי. הכל שווה, אין למעלה ולמטה, הרמוניה. לקוחות מציינות שהן רואות בו תנועה אינסופית.

על סמלים ושילובים

רוב קולקציית השרשראות של Beyond U  משתלבות עם עוד שרשרת או אפילו שתיים, בצורה שמשלימה את המראה. שילובי הסמלים יעבוד בדרך כלל בצורה הבאה, כמובן שישנם יוצאים מהכלל ומפתיעים, אותם אני מחבבת במיוחד.

לב- את הלב ישלבו בדרך כלל עם מילה, המילים המובילות בשילוב עם הלב הן Believe או Breath

דג- לרוב יהיה לבד או בליווי שרשרת אבנים, כמובן שהוא משתלב מצוין גם עם מילה.

עיגול- לרוב יעמוד בפני עצמו, יש פעמים בהם ישלבו איתו את אחת המילים.

עין – תמיד תעמוד בפני עצמה, למרות שניתן לראות באתר כי היא משתלבת מאוד יפה עם אחת המילים או עם שרשרת אבנים.

כאשר את או אתה עונדים סמל, הוא קרוב לוודאי מרגש אתכם. לעיתים ישאלו אתכם לגביו, לעיתים פשוט יבינו למה דווקא הוא מונח על צווארכם. העיקר שאתם תרגישו את החיבור הנכון.

באהבה, עפרה